«Триколор ТВ» побив власні рекорди

Створення бюджетного пакета високочеткій каналів допомогло найбільшому російському операторові платного телебачення збільшити базу абонентів на 750 тис. Чоловік.
З липня по вересень 2012 року кількість домогосподарств, підписаних на платні канали «Триколор ТВ» , зросла з 7,8 млн до 8,55 млн, випливає зі звіту аналітичного агентства Telecomdaily. «Триколор» побив власні рекорди, встановлені в II і III кварталах 2011 року, коли він підключав трохи більше ніж по 700000 абонентів, відзначає гендиректор Telecomdaily Денис Кусков. Зростання попиту на послуги оператора він пов'язує з виведенням на ринок на початку серпня 2012 р пакету каналів високої чіткості (High Definition, HD). За 900 руб. в рік передплатники можуть дивитися 25 HD-каналів і більше сотні - стандартної якості. Високі темпи зростання можуть пояснюватися також агресивної рекламної та маркетингової політикою «Тріколора» і зниженням відтоку абонентів, вважає Кусков.
Гендиректор Національної супутникової компанії Олександр Макаров згоден з цифрами Telecomdaily. Зростанню абонентської бази дійсно сприяв висновок HD-пакету, підвищилася і лояльність раніше підключених абонентів, говорить він. До початку 2013 р «Триколор ТВ» , за його словами, планує збільшити число передплатників HD-пакетів до 1 млн. А середній дохід на абонента (цей показник «Триколор ТВ» розраховує з урахуванням не тільки абонплати, а й рекламних доходів) повинен вирости в 2012 р з торішніх 629 руб. до 880 руб. в рік, в тому числі завдяки HDTV і іншим платних сервісів, обіцяв Макаров раніше.
Конкуренти «Тріколора» вважають перспективи HD-каналів неоднозначними. Висока чіткість зображення не стимулює підключення сама по собі, впевнений представник "Ростелекома" (2-е місце в Росії за кількістю абонентів платного ТБ після «Тріколора»). Бізнес «Тріколора» будується в першу чергу на продажу телеприставок, стверджує представник іншого оператора. Протягом літа «Триколор» агресивно набирає абонентів за рахунок низьких цін на контент, але монетизувати цих передплатників в подальшому він не зможе, вважає співрозмовник «Ведомостей»: клієнти просто перестануть платити за послуги, задовольняючись невеликою кількістю безкоштовних федеральних телеканалів, що входять в пакет.
«Триколор ТВ» - постачальник послуг, а не дистрибутор обладнання, заперечує Макаров.
Бізнес-план «Тріколора» передбачає, що в найближчі три роки компанія буде щорічно підключати не менше 2 млн абонентів, нагадує Кусков. Він вважає це завдання непросте - доведеться конкурувати з активно набирають абонентів «Ер-телеком холдингом», «Оріон експресом» і ін. З іншого боку, у «Тріколора» є цінова перевага: його передплатник витрачає 50-75 руб. в місяць, а у конкурентів абонентська плата становить в середньому близько 200 руб. в місяць, говорить Кусков.